sâmbătă, octombrie 4

Unde este fericirea?

As vrea sa fac un sondaj pentru a afla de ce omul cu timpul devine atat de nefericit.Unde-si pierde bucuria, care sunt cauzele care o suprima.
Fericirea cred ca e cea mai frumoasa stare pe care o putem avea, de fapt fericirea insemana adevarata viata.Intradevar ca fericirea exista datorita tristetii...dar daca am lua tristetea doar ca un stimul pentru fericire, nu ar fi mai bine?!?!
Tristetea ramane o boala a sufletului si a mintii, captivandu-ne mintea intr-o deznadejte care aduce dupa sine neincredere si descurajare, iar trupului o paralizanta pasivitate.Astfel cel care sufera de ea ajunge la anihilarea propriului eu.
As spune ca noi suntem tristi cand nu iubim.Si uitandu-ma in jur consider ca am uitat sa iubim....am uitat sa iubim lucrurile minore care ne-ar putea face fericiti.Lucrurile pe langa care trecem si care nu ne atrag atentia.De exemplu muzica naturii.De cate ori ai incercat sa inchizi ochii, sa te lasi furat de val si sa asculti aria formata din atingerea lenta a vantului, a frunzelor...de cate ori ai incercat sa aluneci pe o raza si sa asculti cum creste firul de iarba.De cate ori te-ai uitat la zambetul sincer al unui copil jucandu-se si apoi adapostindu-se la sanul ocrotitor al mamei sale.De cate ori?!
Am uitat sa ne bucuram de toate aceste lucruri.Acum omul si-a indreptat atentia spre altceva.Deja a devenit un robot captivat de tehnologie.Deja omul este victima propriilor capacitati launtrice care-l fac sa uite sa erodeze bucuria care tainuie in el.
Mi-am adus aminte de o replica dintr-un film care spunea ca desi omul traieste mai multe vieti, o constientizeaza decat pe actuala.Asa ca ar trebui sa invatam sa ne bucuram de ea.Sa nu ne mai gandim la ziua de maine...sa traim doar clipa.Sa treaca prin trupul nostru orice vorba...orice gand..orice priveliste ..orice simt.
Trebuie sa ne cream in viata nu doar momente de fericire...ci o fericire deplina.Propune-ti sa nu treaca zi fara sa nu razi cu adevarat, propune-ti sa nu treaca zi fara sa nu fi imbratisat pe cineva. O imbratisare=un motiv in plus sa fii fericit! Asa ca propune-ti sa fii fericit!



Click pe imagine pentru un articol interesant despre fericire:




Acum va intreb eu pe voi, care sunt cu adevarat cauzele pentru care romanul nu mai e la fel de fericit.Ce il face sa traiasca cu atatea temeri, atatea restrictii si atatea intrebari incat sa uite sa se mai infructeze din minunatiile fericirii?
Cum am putea remedia asta?
Asta-i un topic la care chiar v-as ruga sa va spuneti parerea daca il cititi.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Hmmm...despre fericire ar fi multe de spus. Cand eram in liceu, la o ora de filosofie, am spus profei ca nu oricine poate atinge fericirea, pt ca fericirea e ceva suprem, absolut. Nu are grade de comparatie si nu este produsa in mod material. Asa credeam, in nestiinta de cauza poate. Dar acum simt si mai mult asta pentru ca, intre timp, am ajuns sa stiu si sa simt ce-i fericirea. Si, cand ma uit in jur, imi dau seama ca oamenii nu sunt fericiti pentru ca ei cauta unde nu trebuie, pentru ca nu stiu sa se bucure, pentru ca ei cred ca fericirea e un moft.